Oj så stor skillnad! (skryt varning!)

Eh, jag tappade nästan talförmågan igår när jag red dressyr på planen, ville ringa till Emma och skrika i telefon vilken underbar häst jag har, men jag ville inte låta skrytsam så jag höll de för mig själv (tills nu, haha).

Nä ord kan inte beskriva vilken otroligt stor skillnad de har blivit på honom på några ynka få dagar, jag skull vilja kalla det "ett mirakel" , ni som var med och såg mig och Zäter rida klassiskt för första gången för snart 2år sedan för Craig Stevens, ni vet att de lektionerna såg allt annat än bra ut, men andra kursen jag sedan var med på för Lena Danius gick betydligt bättre, kommer någon förutom Lena och jag ihåg vilken otroligt stor skillnad de var på honom mellan gång 1 och 2?

Ja, de jag vill komma fram till är att under ca 1-2 veckors tid, då emma hunnit hälpa oss 2 ggr, har han från att vara stel, ovillig, OKONCENTRERAD, pigg gått till att göra flexions direkt jag ber om det (stilla stående och i kortare skritt, första och andra lektionen för emma tog de ca 2timmar innan jag fick honom att lyssna på mig samtidigt som han gjord en flexions när han stod stilla).
Så nu kan han göra flexions direkt, tuggar non-stop (i skritt), lyssnar på nästan allt jag ber om, travar in i öppnan när jag öppnar dörren (ytter skenkeln), fattar galopp på en hand och de är korta galopp steg och LUGNA galoppsteg (en galopp jag aldrig tidigare mött på från Zäters sida, de var långsam galopp för att vara Zäter) dock markerar han tydligt att han tycker de är svin jobbigt då han börjar slänga lite med huvudet efter några steg, jag bara satt och åkte med.

Vi tränar på lite sluta och omvänd volt tillbaka baken ut vilket rullar på som de ska, snart är vi där med Zäters famsteg så vet man aldrig vart vi kommer hamna i framtiden, Jag är så glad! :D

Miljoner tack till Emma och Lena! :D


Foto: Isabella Å , sommaren 2009

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Det är ju det jag alltid har sagt, ni är så otroligt duktiga du och Zäter... :-)

2010-05-22 @ 22:45:16
Postat av: Misha

Åh, tack! :D erat stöd betyder så mycket, de ger hopp! :)



Innan jag red klassiskt så satt folk på läktaren och slängde dumma komentarer hela tiden, de fanns ett få tal som tyckte att vi var duktiga. Bland annat därför jag slutade tävla dressyr.

2010-05-22 @ 23:02:35
URL: http://lovezetar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0