Min bästa ridinstruktör!

Jag kände att de var på tiden att jag tog och skrev ett inlägg, trots att läxorna skriker efter  mig så känner jag att jag måste få en paus och skriva om någonting roligt som andra förutom läraren kan läsa dessutom :)

I går när jag tränade dressyr kom jag att tänka på en sak, en sak jag tänkt på förr men glömt av mer eller mindre. Jag kom alltså att tänka på vem som är min bästa ridintruktör, vem jag får ut mest av, vem som rättar mina fel och berömmer mig när jag gör rätt och jag kom fram till att HAN heter Rokå Zäter!
Varför och hur kan en häst göra alla dessa saker? Hur kan han berömma mig, är de inte tvärt om? Och hur hjälper han mig att rätta mina fel?
Ja vissa av er kanske undrar dessa saker, andra tänker så de knakar, am I right?

Zäter är min bästa ridintruktör för att jag får trixa och mixtra hur mycket jag vill med honom, han säger till mig när jag gör fel genom att sätta sig på tvären eller arbeta motvilligt och bli stum/stressad/stel med mer, däremot berömmer han mig när jag gör rätt genom att själv göra det jag ber om på bästa möjliga sätt och de gör matte glad! När jag gör något fel så säger han i de allra flesta fall till mig på något sätt som sagt och på så sätt hjälper han mig att rätta mina fel, att välja en annan lösning, att tänka logiskt och samtidigt behålla lugnet.

Om vi snackar om människo ridintruktörer däremot så kan dem säga utifrån att titta på oss som ekipage hur vi ska gå till väga för att lösa olika problem, men problemet är att vi alla inte har möjlighet att ha en ridinstruktör som kommer ut varje dag och håller lektion och därför blir vi "illa" tvugna att lyssna på hästens vägledning med lite logiskt tänkande, sedan kan man ju alltid ta upp vad ridläraren har sagt och gett för tips m.m.

Men jag försöker iallafall lyssna på Zäter, för jag tror på att han lär mig mer än vad jag egentligen tänker på.
Om jag hade haft möjlighet så vore de roligt att prova rida fler hästar och höra vad dem ha att säga, vad jag kan snappa upp från dem. Förstår ni vad jag menar?

Jag är inte bäst på att förklara, men jag gjorde mitt bästa! Får ta och utveckla det här känner jag :)

För övrigt har Zäter funkat som en klocka senaste dagarna :D flexions gör underverk!

hälsningar
Misha & Zäter

Kommentarer
Postat av: Anna-Stina

Hejsan Misha! Du är välkommen till mig o rida Nova om du vill prova på någon annan häst! Kram Stina :))

2010-05-20 @ 20:43:34
Postat av: Misha

Åh, det vore super roligt :D Tack för erbjudandet :D

Jag kanske kan ta bussen i sommar och hälsa på er :)

2010-05-22 @ 13:50:23
URL: http://lovezetar.blogg.se/
Postat av: Anna-Stina

Du är välkommen!! :))

2010-05-23 @ 08:36:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0