Katrine Buur


Katrine Buur och en av hästara hon tränar.

För ca 1år sedan fick jag äran att göra ett filmklipp om Katrine och hennes hästar, ett kort bildspel med lite filmklipp och en lugn låt.
Katrine hittade jag på en sida som heter pixbox när jag öppnade ögonen för klassisk ridning.

Efter att ha pratat lite med Katrine på internet så fick jag bland annat reda på att hon var ridlärare och höll kurser i Danmark där hon bor till mesta del av året. Hon är även i något annat land (kommer inte ihåg var) och studerar om jag inte är helt ute och cyklar.
Hennes mamma håller även hon på med hästar.

Katrine Buur rider en blandning av Akademisk ridkonst för Bent Branderup, klassisk dressyr och Alexander Nevzorov.
En salig blandning, men det verkar ju fungera i allafall! :)

En otroligt trevlig människa är hon och väldigt lättsam! Vi pratar mest på msn där vi skriver på engelska då eftersom att jag inte förstår när hon skriver på Danska, få ord som jag förstår :P
Nu när hon har kommit hem från (landet där hon studerar) **** så skickade hon ut mejl till hennes elever och tydligen hade jag hamnat på sändlistan så jag fick ett danskt mejl om en kurs hon skulle hålla hemma i Danmark.
Jag har dock inte råd eller tid att fara iväg till Danmark och i sådana fall skulle jag vara tvungen att låna häst dessutom, nä det får bli framtida planer om intresset skulle finnas då :)



video klippet jag gjorde :)

Hälsningar
Misha

Kommentarer
Postat av: STOCKHOLMSJENNA - Sveriges tredje största hästblogg!

Hej! Just nu har jag en tävling på min blogg för dig som är hästintresserad!

Tävlingspriset är sponsrat utav Charlies Häst & Hund!



Klicka här för att komma till tävlingen:

http://stockholmsjenna.blogg.se/2010/march/tavling-i-samarbete-med-charlies-hast-hund.html

2010-03-04 @ 17:54:56
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0