Allt bra

Har väntat ett par dagar med att blogga, hade hoppats att någon som red på Lena kursen i helgen skulle skriva :) Men ännu har jag inte gett upp hoppet! Jag fortsätter att vänta men innnan de så vill jag bara berätta att min pålle står på benen igen och har inte speciellt ont i ryggen, han har till och med börjat bli så där mjuk och fin i musklerna som han var i sommras! Känns underbart att slippa massera en spänd fiolsträng :D

I går när jag skulle ta in hästarna så tränade jag lite "nh" eller lydnad (kalla de vilket som) på väg in i stallet, mest för att Fritz (B-ponnyn) i stallet vart lite pigg och ville gärna trava in i stallet helst buffa om kull mig och springa själv, men nej där går gränsen för mig "ingen ska på klampa över mig, inte ens en liten ponny som tror att han är störst, bäst, vackrast" 
Denna ponny kan även vara väldigt "dominant" av sig, visade han även i sommras när han jagade Zäter runt i hagen en hel dag, Zäter var mer eller mindre skräckslagen och blöt i svett, du såg ögonvitorna på honom och han sprang fram och tillbaka vid öppningen av hagen och gnäggade efter hjälp.

Men jag tränade helt enkelt på att få honom (Fritz)att stanna när jag stannade, få honom att backa när jag backade och få honom att följa mig. Hehe, om jag lyckades! Efter två varv på gården så gjorde han lydigt allt jag bad om, dessamma gällde nästa pålle Kalmer.

Så jag är helt enkelt nöjd med pållarna i stallet, alla har de sin personlighet men de är alla lika underbara på sitt sätt! :)

På lördag är det Ny år i Iran, men familjen får klara sig utan mig i år för jag ska ju på möte och ridsportsgala med några Epona medlemmar! :D Ser verkligen fram emot det.


Lilla Fritz, även till salu inom en snar framtid, håll utkik du som är intresserad!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0