Ridskola

Väntar innerligt på att någon ska blogga, Emma, Ingrid, Anna-Stina?? Var är ni? :O
Själv är jag i USA fortfarande, men jag återvänder till min kära poa häst på onsdag och är hemma torsdag :)

För ett par dagar sedan besökte jag en privat ridskola här i USA, i Silver Spring för att vara exakt.
Tog lite bilder, tittade mig omkring, lyssnade lite på nybörjar lektionerna och klappade på hästarna.
Stallet var väl inget märkvärdigt direkt, de hade över 50hästar vad ögat kunde se (räknade inte), ett stort och ett litet stall med ute och inne boxar, stora hagar, fallfärdigt ridhus som var lika litet som en korall typ, inte ens 1/4 del av Piteå ridklubbs ridhus, stallen var något att jämföra med en gammal ladugård....

På ridskolan red dem engelsk ridning, när jag tittade på lektionen i ca 5min så la jag märke till några saker som de gjorde annorlunda jämfört med i Svergie, sättet dem drev på t.ex , de kickade med vartannat ben när de skulle få hästarna att gå/springa fortare.



lilla stallet


utanför stora stallet, här ser man även ute boxarna där hästen går.




Popcorn en av hästarna


Inne i stora stallet






ridhuset

Det var nog allt för mig, nästa gång jag bloggar så befinner jag mig i Sverige :D

Hälsningar
Misha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0