lektion för Emma

Vi började med lite flexions, Zäter svarade relativt snabbt (tycker jag), visst han kan svara fortare men vi jobbar på det! Efter att ha gjort felxions så tränade flexions i skritt dock inte 90grader utan lite mindre, han svarade snabbt även där så vi gick vidare till öppna som sedan blev sluta och efter de korta skritten! ;D
Vi hann med mycket med andra ord, dessutom på mindre än 1timme! (alla andra gånger jag ridit för emma har vi mest stått stilla och kämpat med flexions i 2 timmar)

Så det börjar absolut hända saker nu! och jag är jätte GLAD, för de är JÄTTE ROLIGT att rida dressyr, han blir bara mer och mer kännslig och rolig att jobba tillsammans med! :D SUPER FIN!!
Älskar min häst och min duktiga ridlärare ska helt klart få ett STORT plus i kanten (Y)

Min sista ridlektion blir antingen till helgen eller nästa vecka sedan åker jag till USA!
Zäter åker kanske till Emma annars kommer han stå och äta sig fet under 2,5vecka tills jag kommer hem igen :)

Det är känslan som räknas :) 


glansig i sommarpälsen :D


tuggar på bettet, hänger inte i tyglarna och går inte underlod! :D (Y)


hälsningar
Misha och Zäter


 

Kommentarer
Postat av: Ewa

Vilken jättevacker häst du har!!!

2010-06-14 @ 10:13:41
URL: http://saraconnemara.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0