Lena kurs 23-25/4-10

Jag vet att det har stått stilla under helgen, kursen tog all kraft och energi men jag och Zäter fick mycket gjort och nu är det bara se frammåt och fortsätta kämpa på för att nå våra mål! ;D
Emma har självklart gått med på att hjälpa oss på traven och hålla ridlektion 1-2ggr i veckan med start nästa vecka skulle jag tro (beror på min ekonomi) ;)

Zäter har varit jätte duktig hela kursen och jag är SUPER nöjd över våran insats! Verkligen över förväntan, han lyssnade så bra och de var verkligen stor skillnad på oss som ekipage.
Då jobbade vi separat idag är vi ett lag, vi är ETT och jag hoppas att vi alltid förblir ETT :D

På kursen fick vi jobba med öpnna i skritt och trav, sluta, omvänd volt tillbaka baken ut för att stärka hans bakben och få dem att korsa varandra ordentligt då han har jobbigt med det, visa några galoppfattningar, trava på volter och serpentiner och reglera tempot, korta och länga skritten och sen kommer jag inte ihåg nå mer!


öppna i trav, Foto: Tove Karlsson
(varför Zäter har öronen bakåt är inte för att han är sur utan för att han lyssnar på mig)

Har antecknat flitigt i mitt block vad jag ska träna på för att förbättra dels Zäters bakben och dels hur jag ska gå till väga dem dagarna han inte är med mig :P (dvs bus humör dagarna)

Hälsningar
Misha och Zäter

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0