Kan man hoppas att våren är kommen...

I dag känns det verkligen som vår, det är +15 grader i solen och det porlar från taken. Tyvärr så innebär det också att det kommer att rasa ner en stor driva snö från taket rakt ner framför bron som jag måste skotta bort eftersom jag är ensam hemma. Övriga familjen har åkt till stugan i Arjeplog. Anna-Stina med familj har åkt till Årrenjarka så jag tar bort även hennes snödrivor. I morse när jag skulle ta ut hästarna så kom jag inte in den vanliga vägen så jag fick använda mig av branddörren på baksidan. Hästarna är ganska dåsiga i det soliga vädret och det var ingen större fart på Chillag idag. Nova håller på att tappa sin vinterpäls och det är inga små mängder som lossnar. Till och med Chillag är lurvig från hennes päls. Det är väl ett vårtecken.
Här är en bild som jag tycker är så gullig. Det är Anna-Stinas Karin som sommaren 2008 fick ha en liten shetlandsponny till låns några veckor. Karin var då 4 år och ponnyn heter Pinocchio. Karin kallade honom Pinocchinon. Visst är de söta?


Glad Påsk önskar Ingrid


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0